Temalista

måndag 8 juli 2013

163. Kvinnor (201 av 365)



15 kommentarer:

  1. Kvinnor som har gjort ett avgörande val i sina liv.

    SvaraRadera
  2. Tycker ofta att nunnor ser så "värdiga" ut när man ser dom komma gående sådär i en stad, lugn och harmoni utstrålar dom också ofta!
    Tittat tillbaks lite på Dina bilder och ser att Du varit i Krakow och att det är dom saltgruvorna där som Du besökt, var i underbara Krakow för några år sedan men vi hann inte med saltgruvorna, fast vi skall åka tillbaks för vi tyckte det var en jättefin stad!
    Lite knepigheter i min släkt, därför jag inget skrivit på bloggen!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från Krakow. Roligt att få se dom.

    SvaraRadera
  4. Det var längesen jag såg nunnor, för förr fanns det katolska här i stan och jag vet inte om de är kvar. Själv ville jag bli nunna när jag gick i 4:de klass :-) och tur att jag ändrade mig i 5:an till att bli racerförare. Nu blev jag inget av detta, men sörjer det inte.

    SvaraRadera
  5. Helt klart kvinnor. Så roligt det är att titta på dina bilder från Krakow! Perfekt också att kunna klara av så många teman med dem!!

    SvaraRadera
  6. Fint. Sitter och funderar över om dom visste när dom tog sin runda att dom senare skulle hamna på en blog i Sverige :=) Plötsligt händer det ;=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha - nej de hade ingen aning om det - knappt jag heller förrän jag kom hem och gick igenom bilderna och temaorden :-))

      Radera
  7. Inte ofta man ser nunnor i Sverige så det är roligt att fånga en "annorlunda" bild av kvinnor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte ofta man ser nunnor eller munkar i Sverige. Men i Krakow såg vi flera varje dag. Och så fick jag ju en munk att ställa upp på att vinka för temat Hälsa
      ;-)

      Radera
  8. Tveklöst är det kvinnor. Du fick en hel del bilder till utmaningen och nu får vi vara med i Krakow också. Roligt :D

    SvaraRadera
  9. Söta! Dom har till och med likadana väskor (nunnemodell?)

    SvaraRadera
  10. Nog är dom kvinnor även om dom i mångt och mycket har avsagt sig den rollen. Fin gatubild.

    SvaraRadera
  11. Jag såg en nunna (i ljusblå kläder) utanför sjukhuset igår när jag hälsade på sambon. Jag är inte så påläst så jag vet inte om de olika färgerna på kläder betyder något.
    Men man reagerar lite när man ser dom. Det är ju inte så ofta.
    Dom har verkligen gjort sitt val i livet.

    SvaraRadera
  12. Här i Sverige ser man nästan aldrig några nunnor, men jag har faktiskt med en bild av nunnor i fotoutmaningen också! :)

    SvaraRadera