Temalista

söndag 24 mars 2013

363. Öppen (84 av 365)


Gluggarna var öppnade till torkvinden.


13 kommentarer:

  1. Så vackert, så vackert :) Ett nöje att komma hit, som alltid!

    SvaraRadera
  2. Ja Torkvindar hade vi på Kungsholmen. I källaren i Gatuhuset hade vi tvättstuga med sånt stort kar som värmdes upp med gas! Där förstörde jag mycket kläder när vattnet blev för varmt. Sen skulle tvätten hängas i vårt fall på vinden i Gårdshuset! Ibland reglera man med takfönstrena! Tvättmaskiner fanns på tvätteriet dit man gick med stortvätten och tvätta varannan månad eller så. När jag flytta hemifrån fick jag modernt med tvättmaskin i tvättstugan det var först på 70-talet.
    Jag inte var det lätt att hänga tvätt och vittvätt med Falurödfärg en rysare! Men ett härligt foto som väcker minnen!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  3. Du fångar dina teman jättebra!

    SvaraRadera
  4. Är det dåtidens torkskåp/torktumlare :=) Fint fångat och kul att följa dina bilder från dåtidens tvättarbete.

    SvaraRadera
  5. Hej hej Pysselfarmor, jag har av olika skäl inte varit aktiv på en tid men nu har jag surfat runt hos dig.
    Jättefina tolkningar som vanligt, och intressanta. Så kul att du följde tvättandet!

    SvaraRadera
  6. Vackert och romantiskt - man glömmer lätt allt slit som var med tvätten förr.

    SvaraRadera
  7. Det känns lite romantiskt på något vis. Den rena tvätten på tork i den grova byggnaden...

    SvaraRadera
  8. Bra tolkning som vanligt :-)

    SvaraRadera
  9. Det var säkert kallt som sjutton att hänga upp den våta tvätten men det blev ett fint foto, lite tjuvkikat liksom.

    SvaraRadera
  10. Trevligt att vi fick titta in där. Fint foto.

    SvaraRadera
  11. vackert med alla lodräta linjer, röda, vita, raka mjuka.....

    SvaraRadera
  12. Ibland är de enkla motiven de vackraste.. GILLAR!

    SvaraRadera