Temalista

onsdag 13 februari 2013

351. Yrke (44 av 365)


Kan du se någon yrkesutövare?


15 kommentarer:

  1. nå, nu får jag försöka vara lika intelligent som du: i fönstret ser jag en vaktmästare och så sticker det upp en linlugg (är det du?) men.. vilket tomt skrivbord i förgrunden! Där kan väl ingen jobba?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det ser så tomt ut vid skrivborden beror på att det är just iordningsställda platser som konsulter ska sitta vid. Och jag håller i kameran så jag syns inte, men jag kan tala om att jag har suttit "i hörnet" därborta där lintotten sitter, men fick flytta på mig. Jag tog allt "pick o pack" dit där jag sitter....

      Radera
  2. Hoppas säkerhetslinan håller vid snöskottningen och ingen kommer ivägen där nere!!! De andra Yrkesutövarna innanför ser ut att ha tagit rast!

    SvaraRadera
  3. När jag väl såg snöskottaren så tänkte jag "källare" ... men det ÄR en skorsten bakom honom? När min hjärna tänkte "vindsutrymmer" så blev platsen mycket trevligare ;) Underligt.
    Bra yrkesutövarbild :)

    SvaraRadera
  4. Inte den mest upphetsande arbetsplats jag sett, hoppas de visas något mer spännande på dataskärmarna

    SvaraRadera
  5. Snöskottaren förstås, men den som sitter vid datorn kan ju ha nästan vilket yrke som helst!

    SvaraRadera
  6. Så välstädat skrivbord kan det knappast finnas annat vid omflyttning eller dylikt;)

    SvaraRadera
  7. Takskottning är kanske inte något önskeyrke direkt. I alla fall inte om man är höjdrädd. Tryggare då att sitta bakom en skärm på ett kontor.

    SvaraRadera
  8. Yrke i dubbel bemärkelse minsann!

    SvaraRadera
  9. Rolig bild och bra val till ordet!

    SvaraRadera
  10. Härlig tolkning! En bild där man ser nya saker hela tiden :D

    SvaraRadera
  11. Trots att jag tyckte att jag tittade riktigt noga såg jag inte snöskottaren utan bara någon som var dold bakom en skärm. Jag skulle nog inte passa bra som huvudvittne :=))

    SvaraRadera
  12. Coolt, två yrken i en och samma bild! :)

    SvaraRadera
  13. Fick titta en stund innan jag så de två :)

    SvaraRadera
  14. Visst finns det några yrkesutövare där i bilden.

    SvaraRadera