Temalista

söndag 10 november 2013

310. Tankspridd (326 av 365)

Passerar alltid fontänen Tors fiskar vid Mariatorget när jag är på väg till och från jobbet. Ibland brukar fontänen ha olika utsmyckningar som glada nattvandrare har åstadkommit. En morgon tyckte jag att fontänen var spännande utsmyckad - så upp med kameran. 

Det dröjde minst en månad innan jag kom på vad det var jag hade fotograferat! När Obama besökte Stockholm i början av september så protesterade man mot Guantánamobasen, genom att dra röda "påsar" över statyers huvuden litet här och där i sta'n!


7 kommentarer:

  1. Fint fångad vattenkaskad. Brukar alltid försöka hinna sätta mig en stund på en bänk vid Tors fiskar när jag är i Stockholm, för att ta in stämningen, titta på folk och tjuvlyssna på samtal.

    SvaraRadera
  2. Det var ett fiffigt sätt att demonstrera och snyggt blev det också.

    SvaraRadera
  3. En stark påminnelse och tyst protest!!! Kram ;D

    SvaraRadera