Temalista

lördag 4 maj 2013

353. Yxa (136 av 365)



14 kommentarer:

  1. De var välanvänd den vedkubben:-))

    SvaraRadera
  2. Uthuset med jordgolv hör ihop med ditt tema idag. Det var där resultatet av vedhuggningen förvarades en gång i tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meeeeeeeen....precis som det är på min gård i norr. Vedboden har jordgolv :-)

      Radera
  3. Vilken snygg komposition i den fina miljön! Superfoto på yxa!! Ha en fin lördag :)

    SvaraRadera
  4. Är det pysselfarmor själv som har dängt yxan i huggkubben? :D

    SvaraRadera
  5. Härlig bild på både yxa och fin huggkubbe!

    SvaraRadera
  6. Riktigt snygg bild. Andas tider från förr.

    SvaraRadera
  7. Tycker bättre om jordgolvet när yxan skall jobba! Läcker vedkubbe å vad man saknar den stora jag fick lämna kvar i Småland för 25 år sedan! En härlig i Ek jag fick av grannen!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  8. Ett bra redskap men jag föredrar en klyv som gör jobbet åt mej :=) Bilden är så vacker med det korta skärpedjupet.

    SvaraRadera
  9. Undrar just vad den där huggkubben har varit innan den hamnade i veahuset. Jag tänker på det runda hålet. Yxhuvudet har nog varit med ett tag eftersom det hunnit få ett nytt hemmagjort skaft.

    SvaraRadera
  10. Hi, hi precis så här hade jag tänkt fotografera detta tema i vår loge med jordgolv där vi har veden.

    SvaraRadera