Temalista

lördag 14 december 2013

359. Ärlig (360 av 365)

Nu har jag börjat gå igenom bildarkivet för 2013 för att hitta bilder för teman jag har kvar. En anledning är att jag är hemma från jobbet och hostar/kraxar/snörvlar något så förskräckligt. Så det blir ingen tur med kameran än på ett par dagar och mitt mål är att bli klar med denna utmaning innan julafton. Vill vila några dagar innan nästa spurt börjar med 365 bilder 2014!

I midsomras gjorde jag en tipspromenad till barnbarnen. Max fick andra frågor än sin syster, som är 6 år. Ser ni det lilla glaset bredvid frågelappen och stenen? Det innehåller kaffepulver och Max skulle smaka och säga vad det var. Pappa Lars fick förhållningsorder att inte fuska, men det höll Max stenkoll på. Hans mantra är "Pappa duuuu fuska juh"  :-))   när pappa Lars gör det! Max behövde bara dofta så sa han rätt svar.


6 kommentarer:

  1. Naaaaw, så söt och så ärlig!!! Underbar historia och bild, riktigt härlig! Kram fina du
    PS Jo, jag gjorde en höftledsoperation i Lycksele för två veckor sen, nu ska det bli sååååå bra!!! Till våren kan jag gå ut i naturen, vad jag längtar :-))))

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild låter som en härlig dag.

    SvaraRadera
  3. Barn har ofta en bra känsla för vad som är rätt och ärligt.

    SvaraRadera
  4. Hoppas hostan är bättre. Ja nu letar man verkligen i arkivet efter bilder. Några dagars paus innan nästa års utmaning skulle sitta fint ;-). Fast jag har 22 bilder att kämpa mig i kapp med.

    Ärligheten hos barn är ljuvlig.

    SvaraRadera
  5. Hahaa... min lillebror var så lätt att veta om han ljög för då syntes en svart prick på näsan, trodde han!!! Så när handen dolde näsan visste vi han ljög! Underbart när det är ärliga!!! Kram ;D

    SvaraRadera
  6. Den viktigaste egenskapen att lära småttingarna, sen ordnar sig resten! Jättefin gemenskapsbild!

    SvaraRadera