Temalista

onsdag 18 december 2013

265. Schema (364 av 365)

Det här är en del av mitt schema i min kurs Konstsömnad hos Handarbetets Vänner. Kursen är på 80 timmar och som du ser är den mycket välplanerad. Det gäller att man har sina uppgifter klara vid nästa kurstillfälle.

Jag ska snart börja montera mitt egenhändigt designade mobilfodral. Det är ett yllebroderi dvs tyget är vadmal och garnet är av ull. Det ska vara helt klart till den 18 januari, så det hinner jag med. Dock är det en uppgift till som ska vara klar då. Planering och formgivning av nästa broderi - bygdebroderi, vilket betyder att jag ska ha ritat mönster och färglagt det för nästa broderi. Det kommer att bli en kombination av Hallands- och Delsbosöm. Om du undrar vad det är får du klicka här



4 kommentarer:

  1. Lite avundsjuk är jag allt! 1981 släppte jag en kurs som var lite extra och då vi gjorde också besök på Handarbetets Vänner! Tyvärr släppte jag kursen som skulle tagit mej långt in i din värld och följde Gubben till Småland istället! Har tänkt mycket på vad som skulle ha hänt om vi stannat i Södertälje och jag gjort utbildningen klart!!!
    Härligt att se dina broderier och stickningar!!! Krya på dej Kram ;D

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett detaljerat schema. Fint hantverk

    SvaraRadera
  3. dina broderier är så UNDERBARA, färgsprakande och formglada!

    SvaraRadera